Možná již příští rok, ale nejspíše v roce 2020 představí nejmenší český výrobce osobních automobilů Kaipan ze Smržovky zcela nový model.

V Rijádu v Saudské Arábii odstartuje tento víkend nový ročník šampionátu elektrických formulí. Zásadní novinkou je to, že piloti už nebudou přesedat z jednoho monopostu do druhého, energie v bateriích jim musí vystačit na celý závod.

Těm, co se stále bojí vozit v útrobách vozu s sebou jako pohonné médium vodík, dávají pádnou odpověď výsledky letošních testů nezávislá organizace EuroNCAP.

Novou dobíjecí stanici otevřela energetická společnost ČEZ ve spolupráci s Ústavem jaderného výzkumu. Sice není rychlodobíjecí, ale její technologie je v Česku zatím unikátní.

Volkswagen chce podpořit svoji kompetenci v oblasti elektrických vozů další výraznou marketingovou akcí. Podle dobře informovaných zdrojů chce zajet historicky nejrychlejší kolo na slavném okruhu Nürburgring.

Podle informací, které získal od specialistů německé automobilky britský magazín Autocar, si již značka zarezervovala termíny na legendární severní smyčce během příštího května.

Oficiálně se bude Volkswagen snažit se slavným vozem I.D. R, který zdrtil konkurenci při americkém závodu na Pikes Peak, ustanovit na Nürburgringu nový rekord v kategorii elektrických aut. Jenže, to podle expertů zvládne doslova s prstem v nose. Současný rekordní čas totiž drží Nio EP9 z roku 2017. To zvládlo necelých jedenadvacet kilometrů okruhu v čase 6 minut a necelých šestačtyřicet sekund.

Jízda na simulátoru přitom německým inženýrům ukázala, že I.D. R by mohl být v současné době schopen zajet čas i pod pět minut a třicest sekund. Absolutní rekord přitom drží speciál Porsche 919 Hybrid EVO z Le Mans. Okruhem prolétl během 5 minut a 19 sekund.

To, že by elektrický závodní Volkswagen mohl být v závodě na jedno kolo konkurenceschopný je překvapivé hlavně při pohledu na maximální výkon tohoto stroje. Ten je pouze 671 koňských sil, přičemž oba výše zmíněné speciály disponují výkonem minimálně o pět stovek koní vyšším.

V současné době prý technici Volkswagen Motorsport připravují změny na I.D. R zejména v tom smyslu, aby byl schopen dosáhnout vyšší maximální rychlosti než je dosavadní limit 241 kilometrů v hodině. Pracuje se také na pohonném ústrojí.

Pokud k pokusu skutečně dojde, je prakticky jisté, že za volant usedne Rolland Dumas. Tento francouzský pilot je už s elektrickým Volkswagen dostatečně sžitý, a navíc má mnoho zkušeností ze čtyřiadvacetihodinových závodů právě na Nürburgringu.

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta budoucího automobilového průmyslu. Používání elektromobilů ale brání nejen vysoké ceny aut, ale i některé vysloveně hloupé překážky. Třeba dobíjení na veřejných stanicích je podstatně komplikovanější než u normálních čerpacích stanic.

Zatím nejvyšší měsíční prodej osobních elektromobilů u nás zaznamenal Svaz dovozců automobilů během listopadu. Úřady vydaly registrační značky pro 82 čerstvě prodaných vozů, které ke svému pohonu využívají pouze elektřinu z baterií.

Tuzemské zastoupení značky Hyundai předvádí na různých místech testovací vůz Kona Electric, na jehož boku se skví číslo 482 signalizující údaj o dojezdu na jedno nabití. Nyní ho bude muset přelepit...

Dva renomované motoristické časopisy vyhlásily Volkswagen ID.R. Pikes Peak nejlepším závodním automobilem roku 2018.

Americká Tesla Model 3 sice v současné době sbírá prodejní úspěchy, v historickém žebříčku nejúspěšnějších elektromobilů má ale ještě co dohánět. Vyplývá to z globální statistiky, kterou zveřejnil portál InsideEVs.com.