Hlavním problémem elektromobilů je dobíjení. I když se nás výrobci snaží ohromit tím, jak se jejich výrobek dá dobít v řádech desítek minut na většinu kapacity, realita je jiná. Pokud nemáte přístup k supernabíječce, můžete doma v garáži třeba svou Teslu nabíjet dva dny v kuse.

Audi vystavuje na autosalonu Auto Shanghai 2019 vizionářský koncept mobility pro megaměsta budoucnosti. Elektromobil disponuje funkcí automatizované jízdy na úrovni 4.

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) oficiálně potvrdila to, co říkají statistiky: Emise CO2 v Evopě stoupají. Loni byly nejvyšší od roku 2014. Na konci roku 2018 to totiž podle společnosti JATO Dynamics bylo na 23 hlavních evropských trzích 120,5 g, podle Evropské agentury pro životní prostředí 118,5 g. O rok dříve to bylo 118,1 g.

To, že by se dojezd uvedený na palubním počítači vozu snižoval rychleji, než jaký je reálný počet ujetých kilometrů, v případě elektromobilu Kia e-Soul nehrozí. Alespoň se tak jevilo během prvního svezení, které jsem za panujícího jarního slunečného počasí absolvoval při mezinárodní novinářské prezentaci tohoto vozu v německém Frankfurtu a okolí.

Elektrických motocyklů již existuje poměrně hodně. Již za pár měsíců tento dopravní prostředek nabídne svým zákazníkům i věhlasný americký výrobce Harley-Davidson. Ovšem vodíkový motocykl se až do této jevil jako něco z říše snů...

To, že i obytné vozy budou jednou jezdit na elektřinu, je nadmíru zřejmé. První vlaštovky se již na autosalonech začínají objevovat. Projekt, který bude mít příští týden premiéru v americkém Michiganu, je ale hodně unikátní.

S výrazně horším výsledkem, než ve stejném měsíci loňského roku, skončily letos v březnu registrace nových elektromobilů do provozu na tuzemských úřadech. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Nepříliš lichotivý výsledek zaznamenal první elektromobil značky Audi při testech americké organizace EPA. Jednak se zjistilo, že oproti deklarovanému dojezdu v režimu WLTP (417 kilometrů) má auto akční rádius pouze 328 kilometrů, ale navíc má vysokou spotřebu.

Energetická společnost ČEZ se rozhodla elektromobilistům nabízet kompletní službu. Prodá jim tedy nejen elektřinu a nabíječku, ale také automobil.

Před sedmi lety Škoda představila testovací flotilu elektrických octavií. Jednalo se o prototypy označené jako Green-e-Line. Nyní se na českých silnicích objeví dalších deset "čistě" elektrických Škodovek. Nejde však ještě o sériovou podobu Citiga e ani z hlediska designu, ani technických parametrů.