O tom, že podíl nově prodaných vozů s dieselovými motory v posledních měsících soustavně klesá, se píše velmi často. Statistika, kterou zpracovala agentura ČTK na základě údajů Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů, se však zabývá i dalšími druhy alternativních pohonů, včetně například E85.

Statistika sleduje prodeje aut podle druhu pohonu v posledních deseti letech. Z grafů vyplývá, že  zážehové motory, kterých je nyní v nových autech většina, prodělávaly až do roku 2013 stagnaci. Jednalo se ročně zhruba o osmdesát tisíc kusů. V roce 2015 už jich bylo přes sto tisíc, v loňském roce téměř 120 a letos to bude kolem 150 000. 

Auta na stlačený zemní plyn z pouhých několika stovek ještě v roce 2013 o dva roky později vystoupaly na více než dva tisíce kusů a na této úrovni se udržely jak v loňském, tak letošním roce. Auta na LPG jsou každý rok maximálně na poloviční úrovni.

Určitý boom aut, jejichž motory můžou spalovat palivo E85 (s pětaosmdesátiprocentním podílem etanolu a patnáctiprocentním podílem benzinu) nastal kolem roku 2012, kdy vystoupal až nad pět stovek kusů. Od té doby zase klesá až téměř k nule.

Kupodivu také zájem o elektromobily v Česku od roku 2012, kdy vůbec začal být alespoň trošku patrný, kolísá. Tak například v roce 2012 se jich prodalo 62, o rok později jen 25. Totéž ( i když v jednotkách o řád vyšších) nastalo v letech 2015 a 16. Nejprve statistici zaznamenali prodej 221 kusů elektromobilů a o rok později jen 136. Až letos je opět nárůst - o více než sto procent v porovnání s loňskem.

Registrace hybridních vozů oproti tomu rostou nepřetržitě od roku 2014. Z tehdejší základny necelých tří stovek kusů se v roce 2015 zvýšily na více než 800 kusů, další rok to bylo již přes dvanáct stovek a letos se dostanou k hranici tří tisíc.