Ještě letos uvede Audi do prodeje svůj první "čistý" elektromobil, který budou brzy následovat další modely. Současně však inženýři značky se čtyřmi propojenými kruhy pracují i na voze, které si vyrábí elektřinu pomocí vodíkových palivových článků.

V rámci koncernu Volkswagen dostala právě značka Audi zodpovědnost za vývoj vozů s palivovými články. Nyní se rozhodla spojit síly se značkou Hyundai. Ta letos uvedla na trh již druhé "vodíkové" auto s označením Nexo.

"Palivový článek je v našem technologickém portfoliu nesmírně vhodným prvkem pro bezrizikovou mobilitu budoucnosti," uvedl při podpisu dohody s korejskou automobilkou Peter Mertens, člen představenstva pro technický vývoj společnosti Audi. Hodně si od spolupráce s prémiovou značkou slibuje také Hyundai. "Jsme přesvědčeni, že naše partnerství s Audi úspěšně prokáže vizi a přínosy FCEV pro globální společnost," tvrdí Euisun Chung, místopředseda Hyundai Motor Company.

Obě firmy předpokládají, že v budoucnosti budou vozy s palivovými články hrát důležitou roli při přepravách na delší vzdálenosti. Hlavními přednostmi těchto aut jsou relativně nízká hmotnost a rychlost doplňování vodíku.

Přestože Audi dosud nikdy žádné "vodíkové" auto zákazníkům nenabízelo, má s tímto pohonem již dlouholeté zkušenosti. Například prvním testovacím vozidlem bylo již v roce 2004 Audi A2H2, v roce 2008 následovalo Audi Q5 HFC. V roce 2014 pak ingolstadstská automobilka ukázala Audi A7 Sportback h-tron Quattro. U něho se poprvé objevilo označení h-tron, které v budoucnosti ponesou všechny vozy s palivovými články tohoto výrobce. Zatím posledním počinem byl krásný koncept Audi h-tron quattro z roku 2016.

Technici společnosti nyní vyvíjejí palivový článek šesté generace. Právě ten by měl být implementován do připravovaného automobilu, který se má v malých sériích vyrábět a prodávat začátkem příštího desetiletí. Speciální kompetenční centrum Audi pro tuto oblast sídlí ve městě Neckarsulm.