Specializovaná firma ABT Sportsline, která se zabývá úpravami vozů značek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen, začíná nabízet unikátní způsob zvýšení výkonu pro Audi RS 6.

V základní verzi má tento vůz výkon 605 koňských sil a maximální točivý moment 700 Nm. Pokud si auto vezmou do parády technici ABT, kteří vymění řídící jednotku a výfuk, lze docílit výkonu 730 koní. Díky přidání hybridního pohonu se ale tyto parametry ještě zásadně navýší.

Při implementaci unikátního systému se využilo zkušeností specialistů oddělení elektrické mobility ABR e-line. Ti vyvíjejí také pro závodní stáj Audi pohon elektrického monopostu ve Formuli E.

Systém se dá využívat pro zvýšení akcelerace v rychlostech nad sto kilometrů v hodině po aktivaci speciálního tlačítko. Díky tomu pak získá řidič k dispozici dalších 288 koní a 317 Nm točivého momentu. V součtu to pak dělá ohromujících 750 kW (1018 koní) a 1291 Nm.

Energie pro elektromotor, který je přiřazen ke spojovacímu hřídeli a posílá tak točivý moment na zadní kola vozu, proudí z baterie s kapacitou 13,6 kWh. Kromě hodnot zrychlení se zvýšila i maximální rychlost auta. Je s ním nyní možno jet až 320 kilometrů v hodině.

Vůz samozřejmě dostal i řadu jiných technických a designových úprav. Například nižší světlou výšku a speciální 21palcová kola.

Podobných tuningových projektů bude přibývat. "Elektromobilita se stává jedním z dominantních témat tuningu," nechali se při představení vozu slyšet bratři Abtové.