Celkem 10 elektromobilů, které jsou v současnosti k mání na evropském trhu, a mají dojezd podle WLTP minimálně 200 kilometrů, otestovala v reálném provozu organizace Autobest.

Testovalo se ve Španělsku, kde nejprve kolona vyrazila na 180 kilometrů dlouhý okruh, který zahrnoval jak dálnice, tak i běžné silnice a městské komunikace. Poté se vozy dostaly na závodní okruh, kde rychlostí 70 kilometrů v hodině pokračovaly až do signalizovaného vyčerpání energie baterií.

Aby bylo možno výsledky vozů s rozdílnou velikostí i kapacitou baterií mezi sebou porovnávat, byly stanoveny dva indexy. Ten první určoval procentuální podíl mezi skutečným a deklarovaným dojezdem, druhý pak byl určen k výpočtu účinnosti akumulátorů na základě spotřeby a reálného dojezdu.

Podle prvního parametru dosáhla nejlepšího výsledku Kia Soul, se kterou se průměrně podařilo najet 218,425 kilometru, což je o plných 18 procent lepší výsledek, než činí udávaný dojezd 185 kilometrů kilometrů. Druhý skončil Volkswagen e-Golf, který svůj homologovaný dojezd překonal o 5,8 procent. S odstupem dvou procent za ním následoval Hyundai Ioniq a výsledek 103 procenta zaznamenal ještě vůz BMW i3. Těsně pod hranicí 100 procent zůstal s výsledkem (99,3%) Opel Ampera-e. Nad hranici devadesát procent se dostaly ještě elektromobily Renault Zoe, Tesla Model S a Tesla Model X.)

Hůře na tom už byl Nissan Leaf (80 procent) a prémiové SUV Jaguar I-Pace. I když se s ním má dojet na jedno nabití do vzdálenosti 480 kilometrů, v prvním pokusu to bylo 319,27 kilometru a ve druhém dokonce pouze 307,85. Je to pouze 65,3 procenta homologovaného dojezdu podle normy WLTP.

V porovnání účinnosti baterií (v souladu s našimi zkušenostmi) excelovaly vozy BMW i3, Hyundai Ioniq EV a Renault Zoe a za nimi další relativně menší a lehčí auta jako Kia Soul, Volkswagen e-Golf a Opel Ampera-e. Na spodních příčkách se pak ocitly obě Tesly a Jaguar.