O dalších třicet rychlodobíjecích stanic hodlá letos největší tuzemská energetická společnost zahustit síť rychlodobíjecích stanic v rámci projektu EV Fast Charging Backbone Network Central Europe. Všechny však budou se stávajícím provedením stojanů, tedy s výkonem do 50 kW.

"Momentálně nepřipravujeme budování žádné rychlodobíjecí stanice, kde by bylo možno dobíjet elektromobil s výkonem vyšším než je 50 kW. "Na dotaz serveru Autonaelektřinu.cz to uvedl tiskový mluvčí ČEZ pro obnovitelné zdroje Martin Schreier. Prioritou této elektrárenské skupiny je podle něho zahustit současnou síť rychlodobíječek tak, aby bylo možné s elektromobilem bez problémů cestovat po celé České republice.

V rámci výše zmiňovaného projektu bylo zatím postaveno 10 dobíjecích stanic a letos se jejich počet rozšíří o dalších třicet. Tři z nich budou podle Schreiera doplněny také solárními panely a baterií na akumulování takto získané energie.

O vybudování "silnějších" rychlodobíjecích stanic se podle mluvčího bude ČEZ snažit až ke konci druhého cyklu z grantů na budování sítě dobíjecích stanic, tedy v roce 2019 či 2020. "Podle našich poznatků je zatím pro většinu provozovaných elektromobilů dobíjení 50 kW dostatečné. Je ale možné, že se situace začne měnit a na to samozřejmě budeme reagovat," uvedl Schreier.

Zatím poslední rychlodobíjecí stanici uvedl ČEZ do provozu v listopadu v Olomouci. "Nyní máme rozestavěné další, ale termín jejich uvedení do provozu zatím nebyl stanoven," dodal tiskový mluvčí.

V současné době má ČEZ na území republiky v provozu celkem 40 rychlodobíjecích stanic. "Na konci roku bychom se ale rádi dostali přes stovku, což znamená více než šedesát nových stanic," uvedl Schreier. Jen třicet tedy bude zbudováno v rámci prvního cyklu programu CEF.

"V segmentu klasických dobíjecích stanic se pak chceme z dnešních 51 stojanů přiblížit k metě 70," doplnil.

RADEK PECÁK