Premiéru má sice na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas, ale už i v Česku si zájemci můžou tento vůz objednávat. Řeč je o nové verzi Nissanu Leaf s označením 3.zero e+.

Místo baterie s kapacitou 40 kWh, kterou disponuje běžné provedení druhé generace Leafu, se do nové verze podařilo směstnat "zásobník" na celkem 62 kWh elektřiny. To zajistí prodloužení dojezdu o 115 kilometrů. Konkrétně z 270 běžné verze na 385. Jde přitom o hodnoty podle nového (přísnějšího) homologačního cyklu WLTP.

Navíc se zlepšily i další technické parametry tohoto elektromobilu. Kola pohání silnější elektromotor. Má výkon 160 kW (217 koňských sil) místo původních 110 kW (150 k), o dvacet Newtonmetrů vyšší točivý moment (nyní 340 Nm).

V souvislosti s tím se o třináct kilometrů v hodině zvýšila maximální rychlost automobilu (na 157 km/hod) a o šest desetin sekundy poklesla doba potřebná na zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině. Teď na to stačí 7,3 sekundy. Zajímavé je, že přes nárůst  hmotnosti o plných sto padesát kilogramů vinou větší baterie) poklesla spotřeba. Z původních 206 Wh na kilometr na 180.

Nissan si však za tyto hodnoty nechá zaplatit. Zatímco česká cena klasické verze 3.Zero činí 1 049 000 Kč, 3.Zero + je o sto padesát tisíc dražší. Výbava je přitom stejná, s výjimkou částečně kožených sedaček. Navíc si lze za příplatek třicet tisíc korun nechat zabudovat do vozu systém pro automatické parkování, který pro základní verzi k dispozici není.

Není zatím jisté, zda se verze s baterií 62 kWh bude vyrábět i v dalších letech. Nissan totiž oznámil, že se jedná o limitovanou edici a pro Evropu je určeno pouze 5 000 exemplářů.

Radek Pecák