Renault odtajnil podobu a základní technická data druhé generace modelu Zoe. Oproti dosud prodávané verzi má větší kapacitu baterie, silnější motor a možnost využití rychlého dobíjení.

Jednou z nejdůležitějších možností je to, že Renault svůj městský elektromobil vybavil také konektorem CCS Combo 2 umožňující dobíjení výkonem až 50 kW.

Oproti současné verzi byla kapacita baterie navýšena o 12 kWh na celkových 52 kWh. Její hmotnost činí 326 kilogramů a energetická hustota dosahuje 160 Wh na kilogram. Napětí činí 400 Voltů.

Jak v parametru kapacity, tak i dojezdu nové Zoe poráží svého úhlavního francouzského konkurenta, kterým je Peugeot e-208. Ten disponuje padesátikilowatthodinovou baterií, což se nezdá být velký rozdíl. Ovšem homologovaný dojezd v režimu WLTP je už poměrně značný. Zatímco Renault má oficiálně akční rádius 340 kilometrů, Zoe zvládá o 50 více.

Variabilita dobíjení je také větší u Renaultu. Kromě instalované palubní nabíječky 7,3 kW bude možné si opět připlatit za třífázovou s výkonem 22 kW.

Zatímco exteriér je, podobně jako u nové generace Clia, v porovnání s předchůdcem prakticky nezměněný, v interiéru se ocitl uprostřed palubní desky rozměrný na výšku orientovaný dotykový displej. Novinkou je také možnost zařadit rekuperační režim B.

Ve standardní výbavě se ocitly například LED světlomety nebo bezklíčkové odemykání vozu.

Jediným zbývajícím velkým otazníkem je tedy cena. Jízdní vlastnosti  bychom si měli ověřit již v září při mezinárodní novinářské prezentaci.

Radek Pecák