Celkem 25 posádek startujících s "čistými" elektromobily a k tomu desítka dalších vozidel využívajících jiné alternativní pohony, bude letos v pátek 12. července na startu 2. ročníku Eco Bohemia Rallye.

Ta zahrnuje celkem tři denní etapy, přičemž posádky budou muset s co nejmenšími odchylkami oproti stanovenému jízdnímu průměru a absolvovat 313 kilometrů během 23 zkoušek a dalších 318 kilometrů na přejezdech.

Vzhledem k tomu, že během soutěže bude povoleno jen "pomalé" dobíjení z klasických zásuvek 230 Voltů, může se v členitém terénu severních a středních Čech stát, že některé posádky budou mít problém dojet do cíle. Ve startovním poli jsou totiž kromě nejmodernějších typů elektromobilů (například Kia e-Niro, se kterou pojede redakční posádka), také některé starší vozidla s poměrně malými kapacitami baterií. Například je přihlášena posádka s první generací Nissanu Leaf (24 kWh) či dvě posádky s Fiaty 500 E.

Kromě nich budou diváci moci vidět během závodu hodně exemplářů modelů značky Tesla, dále třeba BMW i3, Hyundai iOniq a Kona, vůz KIA Soul, Volkswagen e-Golf, Renault Zoe nebo Audi E-Tron.

Velká část testů se pojede na stejných tratích, jaké mají v itineráři jezdci v rallyových speciálech při klasické Rallye Bohemia. Zatímco běžně se tyto soutěže jezdí po komunikacích otevřených pro běžný provoz, tentokrát se část zkoušek pojede po "uzavřených" silnicích. Účastníci zavítají třeba také na závodní okruh v Sosnové a na závěr programu se projedou v ulicích historické části Mladé Boleslavi. 

Druhý den podniku budou posádky hodnoceny nejen podle úspěšnosti v soutěži pravidelnosti, ale také s ohledem na dosažení co nejnižší spotřeby elektřiny během jízdy na celém úseku trati.

V tomto městě také bude v neděli před půl třetí odpoledne cíl celého podniku.

Radek Pecák