Vypadá jako slavná Isetta, tedy italské miniauto, které před desítkami let zachránilo před krachem německou značku BMW. Ve skutečnosti jde však o nově zkonstruovaný městský elektromobil, který shodou okolností stvořili také v Itálii, konkrétně ve společnosti Tazzari.

Cena Microlina bude začínat na částce 12 000 eur, v přepočtu tedy přibližně 310 000 Kč. Za tuto částku zákazník dostane vozidlo lakované bílou barvou, s ocelovými koly, černým interiérem a baterií s kapacitou 8 kWh. Ta zajistí dojezd kolem 125 kilometrů na jedno nabití.

Auto je to vskutku kompaktní. Na délku měří 2,44 metru, široké je půldruhého metru a výška činí 146 centimetru. V interiéru, do kterého se vstupuje po otevření dveří na přídi, najdou místo jen dva cestující.

Jelikož je vůz určený do městského a příměstského provozu, musí si vystačit s maximální rychlostí 90 kilometrů v hodině. V ulicích by ale měl být dostatečně mrštný. Zrychlení z klidu na rychlost 50 kilometrů v hodině nastane po uplynutí pěti sekund.

V základní výbavě jsou vyhřívaná skla vpředu i vzadu, dva USB porty, střešní okno, topení, tónovaná skla na oknech a LED světlomety. Samozřejmě je ve výbavě také nabíječka pro čerpání energie z klasické domácí zásuvky.

Kdo potřebuje jezdit na delší vzdálenosti, případně má během dne hodně pojížděk po městě, bude si moci připlatit za větší baterii. Ta má celkovou kapacitu 14,4 kWh a je třeba za ni nechat u dealera 2500 eur. Dojezd se prodlouží na rovných 200 kilometrů.

Celková účtovaná za vůz se může snadno dostat až k hranici 20 tisíc euro. To třeba v případě, že místo ocelových kol budete chtít disky zakryté plastovými kryty. To přijde na 150 eur. Jiná barva než bílá bude stát  600, barevnější interiér pak 700 jednotek evropské měny.

Kdo se odhodlá připlatit další tisícovku (v eurech) bude se těšit jednak z gumové rohože, možnosti připojit smartpnone prostřednictvím Bluetooth a hlavně z elektrokoloběžky v kufru.

Pro nadšence je připravena limitovaná plně vybavená první série Pioneer, kterou bude možné pořídit za 17 450 eur.

Vozidlo se bude vyrábět v Německu a první kusy by měly k zákazníkům zamířit ještě letos.

Radek Pecák