Z velkých elektrických dodávek byl na našem trhu jako první k dostání Volkswagen e-Crafter. Dojezdem příliš neoslnil. V útrobách měl totiž zabudovánu baterii z e-golfa s kapacitou pouze 35 kWh.

Nyní se do Česka dostává také Renault Master Z.E, který do své trakční baterie může naakumulovat dokonce jen 33 kWh. To zajišťuje v městských podmínkách reálný dojezd kolem sto dvaceti kilometrů.

V porovnání s konkurentem od Volkswagenu má elektrický Master několik výhod a několik mínusů. K výhodám patří to, že si ho lze koupit s celkem čtyřmi typy skříní (L1H1, L1H2, L2H2 a L3H2), díky čemuž lze převážet náklady od osmi do 13 m3. Crafter má jen jednu verzi s objemem 10,7 m3.

Renault je pak možné získat také jako plošinu. K jeho přednostem patří také možnost převážet v provedení s největší skříní stejnou užitečnou hmotnost jako v Crafteru, tedy 975 kilogramů, ovšem v kratších verzích až 1128 kilogramů.

Na druhou stranu, Crafter má kromě o něco větší baterie také výkonnější elektromotor (100 kW oproti 57 kW a hlavně schopnost rychlodobíjení výkonem až 40 kW. Baterii Masteru lze plnit buď z běžné domácí zásuvky nebo z wallboxu. Maximálně však výkonem 7 kW.

Zatímco e-Crafter má nyní cenu 1 560 553 Kč včetně DPH, ceny Renaultu začínají v případě plošiny L2H1 a furgonu L1H1 na úrovni 1 535 000 Kč.

Radek Pecák