Přece jen o něco větší baterie, než jakou disponuje technicky spřízněný vůz Smart Forfour, se bude montovat do útrob vozu Renault Twingo Z.E. Jeho výstavní premiéra se odehraje již příští týden na ženevském autosalonu.

Zatímco Smart má baterii s kapacitou 17,6 kWh, Twingo bude schopno akumulovat 22 kWh. Z toho 21,3 kWh je využitelných pro jízdu.

Díky tomu je dojezd v kombinovaném režimu podle měřícího cyklu WLTP 180 kilometrů, při provozování ve městě by to mohlo být až 250 kilometrů. Vůz půjde nabíjet výkonem až 22 kW, což znamená plné dobití zhruba za hodinu.

Motor má výkon 60 kW, maximální rychlost činí 135 kilometrů v hodině. Instalování poměrně malé baterie má řadu výhod. Jednak její hmotnost činí jen 165 kilogramů a jednak mohla být zachována stejná velikost zavazadlového prostoru jako ve Twingu se spalovacím motorem. Tedy 240 litrů.

Automobil je přímým konkurentem bratislavských trojčat  Vokswagen e-Up!, Škoda Citigo e iV a Seat e-Mii. Délkou karosérie dokonce například model Škody o třináct milimetrů přerůstá.

V dohledné době však v České republice u prodejců Renaultu k mání nebude. "S dovozem v tuto chvíli nepočítáme," uvedla pro Autonaelektřinu.cz mluvčí tuzemského zastoupení francouzské značky Jitka Skaličková.

Důvodem je zřejmě výrazně menší reálný dojezd vozu, v porovnání třeba s domácím malým elektromobilem. Zákazníky by pak musel Renault lákat výrazně nižší cenou, což vzhledem k výrobním nákladům není reálné.

Radek Pecák