Na podzim letošního roku začne Renault v Česku přijímat objednávky rovnou na hybridní modely – Captur, Mégane a Clio. Poslední je full hybrid, ostatní dva plug-in hybridy.

Pohonný agregát společný hybridním pohonům Renault existuje ve dvou variantách: E-TECH pro „full hybrid“ (HEV neboli „hybrid“) a E-TECH Plug-in pro „plug-in hybrid“ (PHEV neboli „dobíjecí hybrid“). Inženýři Renaultu vyvinuli revoluční řešení pro hybridní pohony, které jsou předmětem více než 150 patentů. Je založeno na hybridní soustavě zvané „sériově-paralelní“, nabízející maximum kombinací a maximální úsporu CO2 při provozu. Tato hybridní technologie využívá rovněž odbornost stáje Renault F1 Team, která umožňuje sdílení technologií vyvinutých pro F1, přizpůsobených sériovým hybridním vozidlům.
Oboustranná výměna mezi Renault F1 Team a vývojáři značky Renault v oblasti řízení energie probíhá v praxi od r. 2013. Několik inženýrů specializovaných na hybridizaci a pověřených pracemi na modelech Renault E-TECH připravilo nástup hybridů do Formule 1 v r. 2014 a dnes pracuje na vývoji hybridního motoru pro Formuli 1 v závodě ve Viry-Châtillon. Získali důkladné znalosti strategie řízení energie, které následně využili ve vývoji těchto modelů.
Stejně jako u F1 zpomalení a brzdění umožňuje opětné využití kinetické energie, přeměněné na elektrickou energii za účelem dobití baterie. U sériových vozidel, zejména při jízdě po dálnici, zákonitosti řízení energie spouštějí dobíjení baterie a nutí motor k fungování v režimu optimálního výkonu. Tento přebytek energie může být následně využit k ulehčení práce tepelného motoru při důkladném sešlápnutí plynu nebo k zajištění jízdy ve 100% elektrickém režimu při projíždění městem po plánované trase.
Systém MULTI-SENSE umožňuje zvolit jízdní režim SPORT, pro maximální možný výkon. Při silném sešlápnutí plynu podávají oba elektrické motory dodatečný společný výkon spalovacímu motoru.   Toto využití pochází přímo z Formule 1, jejíž piloti mohou podle specifického režimu vyžadovat maximum dostupného výkonu, zejména při kvalifikačních jízdách.
Konstrukce pohonu Renault E-TECH spočívá na společných základech s pohonem monopostů Renault F1 Team: spalovací motor spojený se dvěma elektrickými motory a centrální baterií. Tato konstrukce je spojena s multimódovou převodovkou.
Díky spojení s elektrickými motory umožňuje tato převodovka bez spojky startování ve 100% elektrickém režimu a výrazně snižuje výpadku výkonu při řazení, což přispívá k pohodlí řízení a k výkonu zrychlení.  U F1 je toto rychlé řazení rovněž důležité pro omezení škubání a tudíž ztrát přilnavosti.