Nová Toyota Mirai přijíždí na trhy s podstatně atraktivnějším designem, než jaký měla minulá generace. Kromě toho má také řadu vylepšení, které z nich dělají lépe využitelné auto.

Podstatným vylepšením je samozřejmě navýšení dojezdu. Ten má činit 650 kilometrů, což je dáno jednak zvětšením kapacity zásobníků na vodík, jednak vylepšením aerodynamiky a snížením spotřeby. Vylepšil se také prostor pro posádku i zavazadla a díky rozložení hmotnosti 50:50 mezi nápravami také jízdní vlastnosti.

Nádrže teď pojmou 5,6 kilogramu vodíku, dříve to bylo o jeden kilogram méně. Nádrže, přestože mají pevnější konstrukci než dříve, jsou velmi lehké. Dohromady nyní mají plně natankované zásobníky hmotnost 93 kilogramů. V porovnání s bateriovými pakety elektromobilů, které mají hmotnost často půl tuny i více, je to velmi příznivé číslo.

Toyota Mirai má samozřejmě nadále také vyrovnávací vysokonapěťovou lithium-iontovou baterii. Ovšem její hmotnost je pouze 44,6 kilogramu. Je schopna poskytovat výkon 31,5 kW po dobu deseti sekund.

Nová Toyota Mirai využívá novou sadu palivových článků i měnič energie. Maximum výkonu palivových článků teď činí 128 kW (místo dřívějších 114 kW). Hmotnost příslušných komponentů se snížila na polovinu původní hodnoty.

Auto je také lépe připraveno na chladné podnebí. Je ho možné provozovat i při teplotách mínus 30 stupňů Celsia.

Radek Pecák