Specializovaný internetový portál Sust-it sestavil žebříček elektřinou poháněných vozů podle jejich ročních provozních nákladů. Vozy Tesla propadly.

Vlastník vozu Hyundai IONIQ Electric za rok utratí jen 9 973 Kč za načerpanou elektřinu. Tedy v případě, že s ním ujede 19 000 kilometrů, což je podle portálu Sust-it průměrná porce, kterou řidiči v Evropě každoročně absolvují. Ujetý kilometr tak přijde na padesát haléřů. To jej staví do čela žebříčku hodnocených elektromobilů. Portál také hodnotil kritérium energetické hospodárnosti, která u tohoto vozu činí 47,38 gramů CO2 v přepočtu na ujetý kilometr.

Druhé místo poněkud překvapivě obsadil malý Volkswagen e-Up!. Ten má hodnotu emisí CO2 48,20 gramu a roční náklady 10 162 Kč.

Na třetí až čtvrté příčce se v tomto srovnání nachází BMW i3. Každý kilometr vyprodukuje v průměru 51,91 gramů CO2 a provozní náklady přijdou na 10 991 Kč.

O tuto pozici se elektromobil prémiové značky dělí s trojicí malých vozů Mitshubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Jak hodnota emisí CO2, tak i provozní náklady jsou naprosto shodné.

Pátá pozice tedy patří Volkswagen e-Golf. Náklady na provoz jsou také zmíněných 10 991 Kč, avšak vůz emituje o čtyři desetiny gramu CO2 na kilometr více.

Šesté místo náleží Renaultu Zoe s emisemi CO2 54,8 gramu a provozními náklady 11 458 Kč, sedmý pak je Renault Fluence (CO2 -57,68 a náklady 12 240), sedmá je Kia Soul (CO2 = 60,56 Kč), za jejíž provoz je třeba dát 12 822 Kč a osmá první generace Nissanu Leaf. U tohoto auta jsou emise CO2 spočítány na 62,21 gramu na kilometr a roční náklady na částku 13 135 Kč.

Stejnou částku na provoz vynakládají také provozovatelé minulé generace Smartu Fortwo coupé Elektric. Ovšem emise CO2 jsou o čtyři desetiny gramu vyšší než u leafu.

Desítku uzavírá dodávka Nissan e-NV 200 s emisemi CO2 ve výši 67,98 gramu a náklady 14 172 Kč. Tato hodnota je lepší než u Mercedesu B 250e i Tesly Model S. Nejúspornější verze 70, stejně jako 75 emituje každý kilometr 76,22 gramů CO2. Provozní náklady pak u nich přijdou na 15 840 Kč. U Tesly model X 100D  jsou hodnoty emisí CO2 vypočítány na 85,7 gramu na kilometr. Ujetí zmíněných 19 000 kilometrů potom přijde na téměř 18 000 Kč. To je o již citelných osm tisíc korun více než u vítězného ioniqu.

Pro srovnání - "nejekologičtější" dieselový vůz podle tohoto srovnání Sust-it je Peugeot 208 s motorem 1,6 Blue HDi. U toho pak byly stanoveny emise CO2 ve výši rovných 79 gramů. Roční provozní náklady při ujetí stejné porce 19 000 kilometrů pak jsou pak necelých 21 000 Kč.

Při sestavování žebříčku se vycházelo z britských cen pohonných hmot a elektřiny.